۵ غذا برای سلامت چشم

برای داشتن چشمانی زیبا و قوی باید علاوه بر رعایت اصول سلامت چشم به فکر تغذیه ای اصولی برای سلامت چشم‌ها نیز باشید. در این مقاله با ما همراه شوید تا ۵ ماده غذایی مفید برای سلامت چشم‌ها را معرفی کنیم.

هویج

هویج

احتمالا شنیده اید که هویج و دیگر میوه های نارنجی رنگ و سبزیجات سلامتی چشم را افزایش داده و از بینایی محافظت می کنند. بتا کاروتن، نوعی ویتامین A که به این مواد غذایی رنگ نارنجی می بخشد به شبکیه و دیگر نقاط چشم کمک می کنند تا به آرامی عمل کنند.

البته بهبود دید فقط به بتا کاروتن مربوط نیست. ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی برای سلامتی چشم ضروری هستند. این ۵ ماده غذایی را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا بینایی شما بهبود یابد.

سبزیجات

سبزیجات

مطالعات نشان می دهد سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان لوتئین و زیگزانتین هستند که به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید کمک می کند.

تخم مرغ

تخم مرغ و چشم

به گفته پل دورتی، مدیر پزشکی بینایی لیزری در لس آنجلس، زرده منبع اصلی تولید لوتئین و زیگزانتین و روی است و به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا کمک می کند.

مرکبات و انواع توت ها

مرکبات و انواع توت ها مفید برای چشمها

این میوه ها سرشاز از ویتامین C هستند و به منظور کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید مصرف می شوند.

بادام

بادام برای سلامت چشم

بادام غنی از ویتامین E می باشد و باعث کاهش آسیب دژنراسیون ماکولا می شود. یک مشت بادام (یک اونس) نیمی از دوز روزانه ویتامین ای روزانه را فراهم می کند.

ماهی های چرب

ماهی های چرب برای چشم

ماهی تن، ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی و ماهی کولی سرشار از DHA، اسید چرب موجود در سطح شبکیه چشم، هستند. جیمی لی، مدیر جراحی انکساری در مرکز پزشکی مونته فیور در شهر نیویورک می گوید مقدار کم این ماده باعث سندرم خشکی چشم می شود.

مطالب مرتبط

نظرات شما

support
پشتیبانی
درخواست پشتیبانی
Please Wait
Please Wait
قالب وردپرس